Kansen voor zichtbaarheid in regionale media
In regionale huis-aan-huiskranten liggen veel kansen. Uit onderzoek blijkt namelijk dat 10,8 miljoen Nederlanders weleens een huis-aan-huiskrant lezen. Dat beperkt zich niet alleen tot de voorpagina: 56% van die mensen leest driekwart of meer van een uitgave. Tel daarbij op dat ongeveer de helft van de lezers tussen de 35 en 64 jaar oud is. Snap je wat ik wil zeggen?
In de training Zichtbaar in de media vertellen fotograaf Gaby van Gerrisheim van Gaby Ermstrang Fotografie en ik je alles wat je hierover moet weten. Want hoe maak je nieuws? En als je dan nieuws hebt, hoe maak je dan een persbericht waar redacteuren niet omheen kunnen? Gaby gaat vervolgens met je aan de slag om met je smartphone foto’s te maken om mee te sturen met je persbericht.
Maar dan zijn we er nog niet. We kijken ook naar adverteren. Want als je ergens voor betaalt, dan wil je waarde voor je geld, toch? Dus waar moet je op letten als je geld uitgeeft aan een advertentie? Wat is het verschil tussen een advertentie en een advertorial? Wat is branded content? Allemaal vragen waar je antwoord op krijgt in de training.
En als je eenmaal die publiciteit te pakken hebt, dan wil je dat natuurlijk ook delen op sociale media. Gaby neemt je mee in hoe je dat handig aanpakt.
Kansen voor zichtbaarheid
in regionale media
- Aan de slag met het schrijven van persberichten
- Geweldige smartphonefoto’s maken voor nog meer zichtbaarheid
- Alles over adverteren in regionale kranten
- Publicaties gebruiken op je eigen socialemediakanalen
Praktische informatie
over de training
- Waar? In de fotostudio van Gaby in Giessen
- Wanneer? Op 7 oktober 2024
- Tijd? Van 9:15 uur tot 15:30 uur
- Kosten? €179 exclusief btw, en inclusief lunch en koffie / thee
Dit zeggen anderen over deze training
"Ik vond de training heel verhelderend, praktisch en ook goed verzorgd. Het was een gezellige en informele sfeer en ik vond het leuk dat er veel voorbeelden van persberichten werden gegeven zodat we konden oefenen. Het meest nuttige vond ik de uitleg over de opbouw en lengte van een persbericht, en de voorbeelden hierbij. Hier kan ik in de toekomst zeker mijn voordeel mee doen. Ook de fotografietips vond ik erg fijn en heb ik al toegepast. Het oefenen met foto's maken vond ik ook heel leuk. Zo leer je met een andere blik naar dingen te kijken en verrassende foto's te maken."
MaartjeVitaliteitscoach
"Ik had geen verwachtingen voor de training. Maar het is gewoon erg fijn om kennis uit te wisselen en meegenomen te worden in wat er speelt en hip en happening is. Wat dat betreft was de training erg waardevol en was het een goede opfrissing van de kennis die ik al heb."
DeniseCommunicatiemedewerker
"In de krant zag ik het persbericht over de training. Ik deed mee om meer te leren over zichtbaar zijn in de media. Ik vond het een goeie training en een helder verhaal over mediazichtbaarheid. De fotografie die in de training gedaan wordt, is leuk om te doen."
RenéAssistent Fysiotherapeut
"Ik vond de training inspirerend! Het is vooral weer even de check: plan het gewoon en doe het. Ergens weet ik dat, maar het is fijn om er weer een keer mee geconfronteerd te worden. Het belangrijkste wat me vandaag is bijgebleven? Houd het simpel. Als je niets deelt, kun je ook niet groeien."
Astridbegeleidt auteurs bij het uitgeven van hun boek
"Op Facebook en Instagram las ik over de training. Ik vond het heel interessant en heb veel nieuwe dingen geleerd. Vooral over het posten op sociale media en hoe het werkt met plaatsingen in de krant. Ik heb veel zin om daarmee aan de slag te gaan.”
RianneFotograaf
Previous
Next